Ahli Umno Kota Belud Turut Sertai Bersih 4.0



Bekas calon Ketua Umno Bahagian Kota Belud, Sabah pada 2013, Amsor Tuah sanggup terbang ke ibu negara pada malam Jumaat untuk menyertai Perhimpunan Bersih 4.0 yang berlangsung kira-kira 2 petang Sabtu.

Amsor tiba di Kuala Lumpur dari Kota Kinabalu pada pukul 11 malam Jumaat.

Ahli Umno berusia 46 tahun itu berkata, beliau menyertai perhimpunan berkenaan kerana tidak berpuas hati dengan sikap kepimpinanan tertinggi Barisan Nasional (BN) negeri itu.

"Saya bukan datang untuk mendesak perdana menteri untuk letak jawatan. Saya datang mewakili suara rakyat Sabah yang sehingga hari ini masih terpinggir dengan arus permodenan.

"Perdana menteri kata berbilion dana disalurkan untuk memberi manfaat kepada rakyat tapi penduduk di kampung tak dapat apa-apa. Masih ada lagi kampung yang tiada bekalan air bersih. Jadi ke mana dana berbilion ringgit itu," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Leboh Pasar di sini.

Amsor tewas kepada penyandang Ketua Umno Bahagian Kota Belud, Datuk Dr Salleh Tun Said Keruak yang juga Menteri Komunikasi dan Multimedia pada pemilihan Umno bahagian dua tahun lalu.

Beliau yang juga tenaga pengajar di Akademi Bina Malaysia (Wilayah Sabah) CIDB Inanam menegaskan, tidak takut sekiranya keahliannya dilucutkan kerana menyertai perhimpunan tersebut.

"Saya tak takut (kena pecat), saya mewakili suara rakyat. Biar mereka tengok kad keahlian saya. Saya tak tipu, saya ahli Umno yang sah," kata Amsor sambil menunjukkan kad keahlian Umno miliknya.

Post a Comment

Borneomail tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan di halaman ini. Ia pandangan peribadi komentar dan bukan pandangan borneomail. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.