(email dari seorang sahabat email kat saya, tidak puas hati yang bekeja di semenanjung)

Salam sejahtera , saya nk ajukan pendapat tidak puas hati sy sebgai penjawat awam .. yang selama ini, bertugas selama 5 tahun ., perkara pertama yang nak sy ajukan .. berkenaan dengan elaun .. perumahan sabah .. yang dari semenajung pg sabah . mendapat rm750 termasuk sarawak ke sabah ,elaun mereka berbeza berbanding penjawat awam sabah yang bertugas ke semenanjungn hanya mendapat rm500.. mmg tidak adil . dari segi pembahagian .. elaun . di sabah semuaa barang makanan murah dan sewa rumah pun dalam rm450 1bulan pun ble dpt . SERIUS sgt murah barang2 di sabah, . makanan laut dan sebagainya , x ada . tol dan sebagainya . jem pun krg berbanding di KL .. kasian mereka2 yang dari sabah . bertugas .. di semenanjung hanya ckup2 makan ., kenapa kerajaan malaysia anak tirikan sabah ni . apa bezanya . x ada beza nya . kata 1malaysia .. cuba ajukan di page admind tuan ni . harap dpt membantu . dari segi elaun . saya rasa .. mmg sabah ini di anak tirikan . mmg lama sdh di ajukan perkara ini kepada PM tapi x di endahkan.. dan pernah bertnyakan soalan pada jabatan perkhidmatan awam malaysia , kata mereka .. orang sabah ada elaun wilayah . x tgi mn elaun tersebut hnya . rm200 lebih shaja . ikut gred sdia ada, dan 1 lagi pihak kerajaan harus , memberi penyelarasan semula pasal elaun2 yang di berikan . contoh elaun rumah shingga skg ni yg keja di sabah . hnya rm180, sewa bilik pun tidak lepas ,fuhh sewa bilik skg ni hanya rm250 belum rumah hnya rm500 sja di dapati, rumah aparment,.. serius . org2 sabah terpaksa .. cari kerja luar . utk dptkan . income lebih semata2 menyara hdup, contohnya tgl di K.K, dan harus jg di berikan . elaun sara hdup . cuz di kk bukan mcm dlu . lagi . skg ni kk sdh membangun . elaun2 yang di berikan tidak mencukupi bagi para2 penjawat yang bekeja di sektor awam , tapi komitmen smkin tgi . dan taraf hdup di bndr ni semkin hari semakin .. byk guna duit, di sbbkan negeri sabah yg mkin maju pesat, klu mcm ni kdaan yg berlaku berterusan . rakyat sabah akan jtuh miskin . dan terus miskin di sbbkan faktor elaun di berikan . pada penjawat awam di sabah .. hnya ckup2 mkn shaja..

(HARAP PIHAK ADMIND DAPAT WALL INI DI FB UNTUK KESEDARAN KEPADA PENJAWAT AWAM SABAH DI ANAK TIRIKAN KERAJAAN MALAYSIA) INI KALI LAH TUKAR JUJUR SAYA KATAKAN MEMANG TIDAK ADIL HARAP MAKLUM KEPADA PENJAWAT AWAM . LUAHAN PENJAWAT AWAM BERTUGAS DI SEMENANJUNG

Post a Comment

Borneomail tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan di halaman ini. Ia pandangan peribadi komentar dan bukan pandangan borneomail. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.