Seperti biasa apabila pihak pembangkang membawa golongan kanak-kanak ke sesuatu perhimpunan  parti, pihak Barisan Nasional dengan lantang mengecam tindakan mereka. Tidak cukup dengan keceman, pihak Barisan Nasional menghurai satu-persatu akta kanak-kanak.

Sedar tak sedar pihak Barisan Nasional juga turut menggunakan kanak-kanak untuk tujuan kempen mereka. Walau bagaimanapun Barisan Nasional sedikitpun tidak menyentuh pasal akta kanak-kanak. Bagi Barisan Nasional, tidak salah menggunakan golongan kanak-kanak selagi mereka berpihak kepada Barisan Nasional. Sebaliknya hak mutlak ini tidak diberi kepada pihak pembangkang.

Undang-undang di Malaysia sememangnya sangat susah untuk difahami. Bila pembangkang membawa kanak-kanak ke ceramah parti dianggap salah oleh pihak Barisan Nasional. Tapi pada masa yang sama, jika pihak Barisan Nasional yang buat perkara yang sama, ia dianggap tidak menyalahi undang-undang pula.

Begitu juga dengan perayaan. Jika Pemimpin islam dikalangan UMNO berkunjung ke majlis terbuka agama lain, sebagai contoh krismas, pemimpin dan penyokong tidak akan menulis artikel yang negetif terhadap pemimpin tersebut. Malah menyanjung pemimpin tersebut sebagai seorang pemimpin yang berjiwa rakyat. Sebaliknya jika ada pemimpin pembangkang yang beragama islam berkunjung ke majlis terbuka contohnya krismas, pemimpin tersebut dikecam dan dituduh sebagai penyokong gereja. Pelik sungguh rakyat Malaysia. Kalau dah fanatik, najis babi pun jadi kek.

Post a Comment

Borneomail tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan di halaman ini. Ia pandangan peribadi komentar dan bukan pandangan borneomail. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.