Menurut Anwar Ibrahim, Khalid Ibrahim merupakan seorang Menteri Besar yang cemerlang. Walau bagaimanapun Noh berasakan ia amat lucu. Beliau mendakwa pemimpin pembangkang hanya cemerlang menghabiskan harta kerajaan.

Beliau berkata, Khalid hanya cemerlang dalam menghabiskan harta yang dikumpul oleh kerajaan negeri Selangor semasa zaman pemerintahan Barisan Nasional (BN). Walau bagaimanapun beliau gagal membuat perincian berapa juta yang di sunglap oleh Khalid Ibrahim sepanjang menjadi menteri besar selangor.

Jika benar wang habis untuk kepentingan rakyat Selangor, itu tidak menjadi satu masalah. Masalahnya negeri Sabah menjadi negeri yang termiskin di Sabah kerana hasil buminya di sunglap oleh pemimpin-pemimpin UMNO Sabah dan sebailangan pemimpin UMNO di Semananjung.

Apapun menurut rekod yang tidak sah, kedudukan kewangan Selangor naik sehingga 140% berbanding semasa era pemerintahan UMNO. Alahai siapa sunglap peruntukan benih padi..

Saya tak memihak siapa-siapa tetapi berdesing jiwaku apabila menyentuh bab duit ni. Umno Sabah habiskan duit rakyat Sabah di meja kaki judi, budak Noh ni diam-diam saja. Kalau seringit dua ringgit tak apa, ini berjuta orang UMNO sunglap pakai main judi. Ini membuktikan Noh Omar ini bukan seorang pemimpin yang telus...


Post a Comment

Borneomail tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan di halaman ini. Ia pandangan peribadi komentar dan bukan pandangan borneomail. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.